Direktlänk till inlägg 11 april 2013

Saga

Av Zandra - 11 april 2013 20:00


Ojdå. Är det nu jag ska förklara hur det gick på förlossningen eller =)


Okej kan väl börja med att i måndags morgon ringde jag in till förlossningen, eftersom jag antog att vattnet hade gött. Fick en tid vid 11. Så gör oss klara och åker in. Ninni fick köra eftersom om vi kanske blev kvar så ville vi inte att bilen skulle stå där.

Kommer in å får göra den vanliga ctg kurvan, å den visar att det finns värkar. Ja äntligen händer det någon. Och efter ett utraljud så ser läkaren att det finns inge vatten alls kvar i magen. Men eftersom jag har så långt mellan värkarna (6min) så får jag åka hem. Men eftersom vi har skickat hem Ninni för hon skulle hämta Amma, så får vi ringa nästa och det blir TT =)

Medans vi väntar på honom så tilltar mina värkar. Men vi åker hem iaf. då är kl runt 3 tiden på eftermiddagen.

Går in å lägger mig i badet pga värkar och ont i ryggen. Ber Danne komma in å klocka mina värkar och det visar sig vara 4min emellan dom nu. Ligger kvar ett tag, men bestämmer att jag ringer förlossningen igen.  Talar om som de är att jag har blivit hemskickad och att jag nu har 4min mellan värkarna. Fick till svar att det är bara att komma in.

Jaha ringa TT igen då. Vi har liksom bara varit hemma i ca 40min.=)

Han kommer å hämtar upp oss å vår packning. Min BB väska, Sagas väska, Min handväska och kameraväskan.

Å så ska jag försöka ta mig ner för trappen med värkar, som sitter i ryggen. Tar mig ner med en del pausar. Sen vet jag inte så mycket mer förens vi i är på sjukan i v-ås. Har ju fullt upp med att andas igenom värkarna.


Kommer in å vi får ett rum. Kan ju tillägga att det är ganska mycket folk inne på förlossningen.

När jag har bytt om och så. Alltså fått på mig dom där fina kläderna som dom har =) jätte sexiga, eller inte. Så ber jag om att få något mot smärtan. Får en dos morfin, så att jag kan slappna av. vilken vara i ca 1 timme bara.

Men envis som jag är så ska jag inte ha något annat än lustgas. och mer envis är jag att jag ska klara mig så länge som möjligt utan lustgas.

Så från det att jag kommer in runt 5-6 tiden på kvällen till kl 00,00 så andas jag bara igenom mina värkar.

Vid 12 på natten gör det så jävla ont att jag måste ha lustgas. Vilkett var en gudagåva just då =)

Blev lite hög och kunde koppla bort dom små värkarna.


Vid en 5-6 tiden (tiden finns inte vid detta tillfälle, vet bara att det är ljust ute) på tisdag morgon så börjar mina krystvärkar. Vilket jag tala om för berörd personal. Och det visar sig att hon ligger rätt och jag är öppen helt.

BM försöker hjälpa mig så gött det går, men jag tycker inte att hon gjorde tillräckligt. För vid detta tid är jag rätt slut. Men dom byter personal vid 7 tiden och då kommer personalen som var där på kvällen tillbaka och får samma personal. Jag behöver inte förklara mycket. Alla tre går inför att hon ska ut nu, till varje pris eftersom jag har hållt på så länge. För när jag krysstade så kom hon en bit, men när jag slutade så åkte hon in igen. Suck....

Så vid en halv 8 på morgon så hjälper BM till att trycka på magen så att hon inte åker in igen. Och vad kan det ta? två-tre värkar så är hon ute. å jag klagar inte, för jag är helt slut. Har ingen röst kvar, å vill bara sova. Jag kollar åt Dannes håll, å han ser helt slut ut han också. Det har nog varit lika jobbigt för honom som för mig. Det är ju han som har suttit med mig hela tiden. Klappat mig på handen, ryggen. Ja allt han kunde komma på för att det skulle lindra för mig. Så jag är jätte glad att jag hade honom med mig där.

Jag såg verkligen hur stolt han var när Saga låg på min mage. Han blick går inte att beskriva.

Han fick klippa navelsträngen, vilket gick galant.

Hon vägde 3520hram och var 49 cm lång.


Så bilden i början av inlägget är taget kanske 1Timme efter att hon har kommit ut.

Detta är det jobbigaste jag någonsin har gjort, men det är även en erfarhet. Å man säger när man ligger där, ska inte ha fler barn. Men man ska aldrig säga aldrig. Jag ligger nog där igen och gör om det =) Men nästa gång så kanske det går lite fortare. =)


Så nu sitter jag här med en helt underbar liten dotter=)


Nej nu har jag en dotter här som kallar på mammas uppmärksamhet.


Ha en bra kväll

kram



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra - 30 september 2016 07:28

Vid denna dag så hade jag gött över tiden. Hade BF den 27 aug. Så vi var inne på tredje dagen. Jag hade lovat saga att vara ledig pga hennes mage är som den är. Så hon skulle få pulver för magen å då kan hon inte gå till dagis. Men det gick ju in...

Av Zandra - 12 april 2016 21:17

Jag brukar inte blogga så mycket. Hinner ju inte med det just nu. Jobbar å har saga just nu. Idag får vi vårt andra barn så då har jag fult upp igen. Men jag bloggar när min bägare håller på å rinna över. För att just slippa ta ut de över nära och ...

Av Zandra - 22 februari 2016 20:34

Det finns en mening med allt. Vi har ju brukat Stefans bil eftersom våran är som den är. Men Stefans har iaf funkat. Var upp till pappa å den gick jätte bra. Han har haft en till tjejen under veckan inga problem. Men k torsdag när jag lämnade saga ...

Av Zandra - 23 december 2015 07:53

Jaha då börjar vi på ett nytt kapitel i vårat liv. Är bara å hänga med på denna resa och hoppas på de bättre ? ...

Av Zandra - 5 november 2015 09:29

Ja precis som rubriken. Är det inte de ena så är det andra. Saga ramlade ju förra torsdagen å slog sig så illa att hennes framtänder sitter lite löst. Och igår så ramlade hon igen å slår upp såret. Så idag ska vi tillbaka till tandläkaren å kolla...

Presentation


Zandra här. Jag bor i Kolbäck tillsammans med min sambo Daniel och vår dotter Saga. =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards