Direktlänk till inlägg 27 april 2013

Lördag

Av Zandra - 27 april 2013 20:01

 


Ja, här lär vi oss nya saker varje dag.

Kom på att allt är inte bara längre. Nu måste vi tänka på en liten tjej som inte klara sig utan vår hjälp eller närhet.

Jag har kollat hur lång tid det tar att ta oss från lägenheten och ner i bilen, spänna fast henne och oss själva och sedan åka. 20min tar det. 25 min om det strular i bilen. Längre tid om det strular i lägenheten, eller om man ska ha vagnen med sig. =)

Så allt bara går inte längre. Å ska vi vara borta längre än 1 timme, så måste jag kolla så att väskan är komplett, fixa varmvatten om det inte finns i termosen redan. Kolla så att maten räcker. Sen så ska ju Saga ha kläder på sig också. Å vem vet vad som finns i blöjan?? =) vem vet vad som händer när vi väl ligger på skötbordet? =)

Allt sånt måste man ta med i planeringen.

Men jag skulle inte byta bort en dag. Skulle kunna göra allt för min dotter.

Visst jag ska erkänna att det finns vissa dagar då jag bara vill sova, vara själv å bara vara. Men det går inte. Jag måste finns där för min dotter. Jag måste fixa mat när hon vill ha. Jag kan liksom inte bara skit i allt.

Å se henne ligga där brevid mig på morgon, få det där morgonmyset. Det är guld värt.   


Vad har vi gjort idag då?

Vi var in till hallsta i morse och köpte utemöbler. Så nu är balkongen komplett iaf =)

Sen har vi bara myst i solen på patronvägen hela dagen =) Har varit en helt underbar dag i solen. Till och med Saga har varit vaken. Men hon har legat i vagnen å kollat.

Så nu sitter vi här hemma, jag i soffan å sambon vid databordet.

Saga hoppar emellan oss, vissa gånger duger inte jag, men då går det jätte bra att ligga hos pappa å mysa. Å nästa gång så ska det mysas med mamma.=)


Nehe nu är det dax för mat igen. Tur att det är flaska så kan även pappa mata =) Men jag får väl laga den medans han byter blöja =)

Å jag kan ju tillägga att Saga inte tycker att pappa ska söka till Idol =)


Ha en bra lördags kväll.=)


Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra - 30 september 2016 07:28

Vid denna dag så hade jag gött över tiden. Hade BF den 27 aug. Så vi var inne på tredje dagen. Jag hade lovat saga att vara ledig pga hennes mage är som den är. Så hon skulle få pulver för magen å då kan hon inte gå till dagis. Men det gick ju in...

Av Zandra - 12 april 2016 21:17

Jag brukar inte blogga så mycket. Hinner ju inte med det just nu. Jobbar å har saga just nu. Idag får vi vårt andra barn så då har jag fult upp igen. Men jag bloggar när min bägare håller på å rinna över. För att just slippa ta ut de över nära och ...

Av Zandra - 22 februari 2016 20:34

Det finns en mening med allt. Vi har ju brukat Stefans bil eftersom våran är som den är. Men Stefans har iaf funkat. Var upp till pappa å den gick jätte bra. Han har haft en till tjejen under veckan inga problem. Men k torsdag när jag lämnade saga ...

Av Zandra - 23 december 2015 07:53

Jaha då börjar vi på ett nytt kapitel i vårat liv. Är bara å hänga med på denna resa och hoppas på de bättre ? ...

Av Zandra - 5 november 2015 09:29

Ja precis som rubriken. Är det inte de ena så är det andra. Saga ramlade ju förra torsdagen å slog sig så illa att hennes framtänder sitter lite löst. Och igår så ramlade hon igen å slår upp såret. Så idag ska vi tillbaka till tandläkaren å kolla...

Presentation


Zandra här. Jag bor i Kolbäck tillsammans med min sambo Daniel och vår dotter Saga. =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards