Alla inlägg under maj 2013

Av Zandra - 23 maj 2013 08:06

 


Nu sitter jag här som vanligt å funderar vart dagarna tar vägen. Jag hinner ju inte med. Tiden går för fort nu.

Skruttan blir ju snart två månder. Å jag kan ju säga att hon har fått mammas humör iaf. Fan när hon inte får som hon vill. Och även fått bådas envishet. Kan ju tänka mig hur det blir när hon blir äldre =)


Just nu så sover både pappa och dotter. Lite skönt med egen tid på morgonen.

Idag ska jag köra sambon till skolan. Sen ska jag och Saga åka å fixa en solhatt åt henne.

Sen i kväll luter det åt att vi åker på Ammas vårfest. Så jag måste skaffa hörselkåpr åt vår dotter.


I helgen så ska vi försöka ta oss ut till husvagnen med lite saker.

Ja vi har köpt husvagn. Vi kom på att det går ju inte å tälta med en bebis. Så nu står det en husvagn i munktorp som är vår. Ja inte ändå, måste skriva på papper å betala den också. =)


Nej nu måste jag fånga dagen innan den försvinner igen. =)

ha en jätte bra dag.

Kram

Bad

Av Zandra - 21 maj 2013 19:06

Nu sitter man här ensam i badkaret ;) Danne var nyss in å hämtade vår dotter som hade tröttnat på å bada med mamma :) Tycket de är smidigt att kunna bada henne samtidigt som en annan. Man tar hennes temp (37 grader) på vattnet i början å när hon går upp så fyller man på med min värme (ca 45grader om man kollar fisken) och med vatten :)

Idag har vi varit in å köpt en mobil till hennes säng. Å dom var ju billiga, eller inte :) Sen blev det en rullgardin eftersom hon typ vägrar å sova för natten om det är ljust.

Nej nu ska jag bada klart. Ha en bra kväll :)

Av Zandra - 17 maj 2013 21:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Zandra - 14 maj 2013 08:08

 


Jag har börjat fundera på vart dagarna tar vägen. Tycker dom bara rusar iväg. Jaja tror att det går fort bara för att man längtar till något=)

I helgen är det ju crusing i Köping och sedan helgen den 30maj till 3 Juni är det ju Falukalaset. Å det ska vi åka på. Vi drar upp husvagnen till pappa eftersom vi blir ganska många som ska vara där.

Sen tar ju Peter studenten helgen efter. =)


Sen väntar jag på tre paket =)

Ett från ellos med lite kläder och ett från lekmer.se med saker till Saga. Bland annat en resesäng och en bärsele. Å båda kommer att användas flitit =)

sen kommer det väl ett paket från goboken också. Har iaf fått sms om att de är på väg=)

Go boken är lite mer för dom små. leksaker å böcker som är lätt lästa =)


Vilken lång tid det tar att blogg då. Började blogga vid 8 tiden å är klar  nu vid 9 tiden.

Saga sökte mammas uppmärksamhet där emellan =)


Hon går upp i vikt som hon ska. Å nu ska vi försöka få henne å äta var 4 timme istället för varannan.

Jag var en stolt mamma igår =)

BVC klagade på att hon inte kunde hålla upp huvudet den tiden som dom ville. Men igår eftermiddag så låg hon på mitt bröst på mage å höll upp huvudet nästan hela tiden hon låg där. Hon har blivit en propeller i sängen iaf. =) Jäklar vad hon rör på mig. =) är kul att se denna utveckling =)



Nej nu ska jag göra lite nytta medans Saga sover.


Ha en bra tisdag =)


Av Zandra - 9 maj 2013 18:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Tur

Av Zandra - 1 maj 2013 07:04

Det var tur att vi inte åkte till Sala igår. Vår lill ängel tyckte det var kul att vakna kl 3 å sen vara vaken. Hon somnade väl en stund runt halv 6. Det blir en lång dag idag. Men det blir en tur med vagnen idag. Måste ha kattsand till Zeke. Nej nu tycker Saga att det är dax att äta. Ha en bra dag :)

Presentation


Zandra här. Jag bor i Kolbäck tillsammans med min sambo Daniel och vår dotter Saga. =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards