Alla inlägg den 29 augusti 2013

Av Zandra - 29 augusti 2013 21:18

Jag vet att många kommer att bli arg på mig nu. Men jag fick mig en funderare nu ikväll när jag kollade på serien om äldre i Norrland.
Jag hörde en del kommentarer där som jag har hört i verkligheten. "Nä dom vill inte." Känner ni igen de???

När jag jobbade på hemtjänsten så hann man med 4-5 st själv på morgonen. Å det skulle duschas å fixas. Å man hade till och med tid att läsa tidningen för dom. Å sen ska ni tänka på restiden emellan. Men på ett hem där man är fler som jobbar så hinner man knappt med att få upp dom till frukost.
Vad är skillnaden??
Jag tycker det är skrämmande. Är personalen så insnöade på ett hem så att dom inte ser detta?
Jag fick lära mig en sak på hemtjänsten, det hjälper inte att stressa eller bli arg. Då går det bara sämre.
Jag som ensam kan inte ändra på något. Jag kan bara komma med förslag på vad som kan ändras.
Jag kan skippa en städ å istället umgås med vår äldre. Städa är då fan inte viktigare än våra äldre. Ta dom ca 30 min som det tar att städa å sätt dig å prata med dom, läs en tidning eller bara prata å titta på kort. De gör så mycket. Som det ser ut idag så vill jag inte att min mamma, pappa,morfar eller mormor ska hamna på ett hem.

Får väl se om jag har något jobb kvar efter detta inlägg.
Ha en bra kväll.
Å fundera på detta.

Kram

Presentation


Zandra här. Jag bor i Kolbäck tillsammans med min sambo Daniel och vår dotter Saga. =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards