Alla inlägg den 22 september 2013

Av Zandra - 22 september 2013 19:15

 


Skit vilken helg alltså =)


Det började i fredags att jag å Ninni började fundera varför det kliade så i hårbotten. Å eftersom vi vet att det har varit löss i släkten så gick vi ner å köpte lusmedel och skulle kamma håret på kvällen. Vi åkte hem till oss eftersom dom skulle sova här. Jag började kamma Ninni och tur nog så har vi vitt bord, så allt syns ju på de. Och mycket riktigt så ramlar det ner en del löss på bordet. =) Få inte panik står det i pappret, ja man får lite smått panik när man ser djuren som kryper på bordet. Jaja var ju bara å fortsätta och sedan spraya in hennes hår med medlet.

Jaha min tur då. jodå löss där också. Fan, orkar inte med de. Bara å kamma å i med medel.

Medans det verkade så sparyade jag Danne och Ammas hår också.

Och när Saga hade somnat så kammade jag henne också. Jo se på fan, där kom det några löss också. Å medlet vi hade kunde jag inte använda på Saga. Var ju bara å vänta tills på lördagen. Men jag ringde 1177 och frågade vad jag skulle göra. Å dom sa att jag skulle fråga på apoteket.

Somnade väl efter mycket om och men.

 


lördagen så skulle vi stå på loppis å få in lite pengar.

Sagt och gjort. runt 9 tiden så drog jag,saga,danne,ninni och amma in till Köping.

Å alla var duktig. Amma tjatade inget. Saga var snäll i vagnen och Danne tjatade inte heller =)

Ninni lyckas ju sälja mest, men men. Så är det ju i bland =)

Så mednas vi var i köping så sprang jag in på apoteket å fick tag i medel till Saga.

Så vi var kvar på loppiset till strax efter 2, sen gav vi upp.

Åkte hem å lusade av Saga och det gick jätte bra.

Efter de så tog vi en vända bort till TT och Cilla, men det blev en tidig kväll. så runt 9 var vi hemma igen.


Å idag har jag inte gjort så mycket. Har städat hela lägenheten med hjälp av Danne och Saga =)

Å tvätten tar ju aldrig slut ju. men men, vad gör man inte för att bli av med lössen.

Så ikväll blir det soffan och massa mys med Saga. Som just nu försöker sova i Dannes famn.

ha en bra söndags kväll


kram


Presentation


Zandra här. Jag bor i Kolbäck tillsammans med min sambo Daniel och vår dotter Saga. =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards