Alla inlägg under september 2016

Av Zandra - 30 september 2016 07:28

Vid denna dag så hade jag gött över tiden. Hade BF den 27 aug. Så vi var inne på tredje dagen.

Jag hade lovat saga att vara ledig pga hennes mage är som den är. Så hon skulle få pulver för magen å då kan hon inte gå till dagis.

Men det gick ju inte som jag hade tänkt de iaf.

JAgvar upp vid 3 på natten för jag mådde illa, så jag kunde inte sova riktigt.

vid 4 tiden så börjar jag få värkar, men tänker inte så mycket mer på de. men dom blir ju starkare så vid 6 tiden så väcker jag danne å säger att det är dax. Kontaktar svärmor för hpn skulle passa saga och köra in oss. Men jag ringer inte henne förens kl är typ halv 8 för då orkar jag inte vara hemma länge. det gör ont som fan. Hon kommer strax före 8. Å vid denna tid så gör de ont som fan, så jag har problem med att ta mig ut i bilen. Men ut kommer jag.

Men det tar tid. Vid kvart i 9 så är vi nästan vid sjukan å då kom jag på att värkarna inte var vanliga värkar, utan jag hade fått krystvärkar, ringer in till förlossningen å säger att jag har fått krystvärkar i bilen, dom ber oss stanna å ringa 112 för att få en ambulans, men eftersom jag snart är på sjukhuset så slipper vi. Så dom möter upp oss utanför förlossningen med rullstol å typ 3 personer.

Dom får dra mig ur bilen för mina ben bär mig inte. men in kommer jag. å då är typ kl 9.

Dom hjälper mig av med mina kläder å får på mig dom där snygga sjukhuskläderna =)

Dom konstaterar att vattnet inte har gött. Jag är alltså öppen 8 cm när vi kommer in. BM säger att hon ska ta hinnan så att vattnet går, men det räcker med att hon petar på den så spricker den.

Och 9.32 är vår lilla Hailey född. Hon vägde 4105 och var 52 lång =)

Så denna förlossningn tog mig 6 timmar från de att värkarna startade tills hon var ute.

Mednas Saga låg vi inne i ett dygn innan hon ville komma

Och eftersom hon kom på morgonen så sa jag att vi skulle åka hem efter 6 timmar, för att få komma hem till Saga å visa varför mamma hade så ont. För hon såg ju när jag hade som ondast å sprang då och hämtade danne.

Men vi valde att stanna kvar på BB eftersom dom hittade blåsljud på Haileys hjärta.

Men Saga hade det jätte bra med farmor så. Jag skicka över en massa bilder så Saga fick se.

Men vid undersöktningen dagen efter så hade blåsljudet försvunnit så då åkte vi hem. 

Dom hade lite problem med mitt blodtryck efter också, så dom var in å kollade lite då och då.

Men när ag tog de hos bvc några dagar senare så var de bra.

Allt har funkat bra.

Jag ammar henne, funkar jätte bra. Gjorde ju bara de några dagar med saga så jag är ju glad att de funkar denna gång.

Hon växer som hon ska. Tacka fan för de när man tuttar säkert en gång i timmen på eftermiddagen/kvällen. Sen på natten så blir det kanske 2-3 timmar emellan å på förmiddagen så är det samma. 

så Hailey gick aldrig ner dom där 10% som dom får. Hon gick ner till 3,9 innan vi åkte he,, men sen går hn upp igen. Så på ett dygnhade hon gött upp 100 gram =)


Nää nu ska jag krypa ner i sängen igen innan någon av våra barn vaknar.

För båda ligger å låter å rör på sig, börjar bli dax för lilla fröken å äta igen. 

Ha ne bra dag i blåsten.


Kram =)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Zandra här. Jag bor i Kolbäck tillsammans med min sambo Daniel och vår dotter Saga. =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016
>>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards